Profesjonalne zdjęcia otaczają nas wszędzie
Najprawdopodobniej wynika to z tego, że jesteśmy wzrokowcami. I nie chodzi tu o łatkę, jaką przypięto mężczyznom oceniającym powierzchownie kobiety. Bardzo dużo rzeczy oceniamy oczami. Z tego względu są pięknie urządzone sklepy, bardzo starannie opakowane są produkty spożywcze w sklepach. Nawet gry komputerowe mieszczące się na jednej płycie opakowane są w piękny karton. Na każdym opakowaniu znajdują się zdjęcia.
Polska to kraj, w którym jest bardzo dużo reklam billboardowych. Rekordzistą w tej dziedzinie jest chyba Zakopianka. O ile w większości przypadków stosuje się profesjonalne zdjęcia w pięknych oświetlonych ramach to jeszcze w niektórych miejscach można zobaczyć słabą jakość.
Profesjonalne zdjęcia zmieniły Instagrama
Aplikacja, która powstała dla zdjęć. I to pierwotnie miały być zdjęcia wykonane telefonem – spontaniczne, szalone, prawdziwe. Wraz z rosnącą popularnością aplikacji zaczęły coraz częściej pojawiać się tam profesjonalne zdjęcia wykonywane w studiach filmowych. Cała filozofia tej aplikacji to dobra fota i trafione hashtagi. Ta prostota właśnie traktowana jest jako głównego kandydata, który zabiera ruch facebookowi.
Jak dobre zdjęcia wpływają na sprzedaż nieruchomości?
Rynek nieruchomości przeniósł się bardzo szybko do internetu. A internet z kolei zmienił naszą percepcję. Coraz mniej czasu potrafimy utrzymać koncentrację. Musi coś nas mocno zainteresować, aby poświęcić temu czas. Patrząc na zdjęcia czy na video nie musimy dużo myśleć. Możemy się w zasadzie relaksować. Natomiast gdy czytamy o danej nieruchomości to musimy uruchamiać wyobraźnię. I nie jest to już takie proste.
Dobre zdjęcia potrafią zwrócić uwagę poszukującego na dłużej. A przynajmniej na tyle, aby poznał podstawowe informacje o nieruchomości. Profesjonalne zdjęcia potrafią zachęcić do odwiedzenia nieruchomości na żywo. Wiadomo, że nie każdy ma czas na oglądanie wszystkich mieszkań na rynku. Jeśli głównym kryterium nie jest bardzo wąska i specyficzna lokalizacja to najczęściej zdjęcia mogą spowodować o chęci oglądania nieruchomości.
Jakie to są dobre zdjęcia?
Najważniejsze w tych czasach są dwie cechy dobrego zdjęcia. Jasne oraz szerokie. Jasne obiektywy są zazwyczaj droższymi. Większość osób robiących zdjęcia hobbystycznie lub na wycieczkach niestety nie ma drogiego sprzętu i przez to pomieszczenia wychodzą w nich ciemno. Można w obecnych czasach wszystko rozjaśnić, ale trzeba to robić umiejętnie, aby nie przesadzić i nie zrobić dyskoteki kolorystycznej. Czasami warto zaczekać na dobrą pogodę. Słońce jest najlepszym kumplem fotografa – zajmującego się zdjęciami mieszkań.
Szerokie zdjęcia. To istotna techniczna sprawa. Ludzkie oczy są dość szeroko rozstawione i widzą dużo szerzej niż aparaty. Są oczywiście skrajnie szerokokątne aparaty, ale powodują one zakrzywienie krawędzi włącznie z efektem rybiego oka. W obecnych czasach można jednym kliknięciem zrobić zdjęcie sferyczne 360stopni. Jednak jeszcze nie ma fajnego odtwarzacza, który by to przedstawił w sposób ciekawy. Na większość zdjęć nieruchomości – większość małych pomieszczeń wygląda na mniejsze niż są w rzeczywistości. To jest istotna rzecz, którą warto oczekiwać od zdjęć, bo w klaustrofobicznym pokoju nikt nie chce mieć sypialni.
Od czego zacząć robiąc profesjonalne zdjęcia nieruchomości?
Od zrobienia porządku. Odgruzowanie pomieszczeń, wpuszczenie światła, dodanie jasności. To są rzeczy, od których trzeba zacząć niezależnie czy chcemy robić profesjonalne zdjęcia czy amatorskie. Mamy 2018rok a poprawnie przedstawiona nieruchomości to nadal mniejszość. Nawet nieruchomości milionowe potrafią być średnio przedstawione. Najlepiej prezentują się tutaj nowoczesne agencje nieruchomości, które nie idą na ilość a na jakość. I robią wszystko, aby oddać w ofercie wszystkie atuty nieruchomości. Nie zawsze właściciel działający na własną rękę jest w stanie zbliżyć się do takiej jakości.
Prezentacje wideo w agencji nieruchomości
No właśnie, po co to komu? Na pewno filmem pokażemy fajnie nieruchomość gruntową – szczególnie jeśli znajduje się ona w malowniczej okolicy. Nie jesteśmy ograniczeni ścianami. Aż się prosi, aby ilustracyjną podróż przedstawić po okolicy. Bardzo przydatne są tutaj nagrania z drona. Podobnie z zewnątrz możemy przedstawić domy. Tutaj jednak trzeba połączyć nagranie z zewnątrz z nagraniem z wewnątrz. Całkiem inne oświetlenie mamy wtedy, często także z innych kamer korzystamy. Nie jest to takie proste w montażu, aby osiągnąć spójny obraz. Najtrudniejsze jest pokazanie w filmie nieruchomości mieszkaniowej. Szczególnie dotyczy to klasycznych metraży 50-60m2. Niektórzy podpierają się rozmową na filmie, w którym opowiadają o danej nieruchomości. Niektórzy dodają animowane opisy, aby także coś urozmaicić. Każdy ma swoją drogę, którą się porusza w danym obszarze wideo. Ważne jest tutaj, aby nie robić filmów za długich.
Odpowiadając na kluczową tezę: Profesjonalne zdjęcia i filmy pełnią kluczową funkcję w sprzedaży nieruchomości mam następujące spostrzeżenia.
Zdjęcia – namawiają poszukującego do zapoznania się z danym mieszkaniem i do chęci obejrzenia go na żywo. Dlatego jest to takie ważne, aby wyglądały one zawodowo. Jedni uważają, że powinny wyglądać ładniej niż w rzeczywistości inni, że efekt wow powinien pozostać na oglądanie na żywo.
Filmy w moim odczuciu są takim dopełnieniem, gdy dana nieruchomość przejdzie pewną selekcję i znajdzie się w jakimś wewnętrznym finale. Wtedy oferty ze zrobionym dobrym wideo potrafią podświadomie zasugerować nabywcy, że są czymś lepszym, prestiżowym, więcej wartym.
Kolejną funkcją, jaką pełnią filmy to potrafią skutecznie zrobić selekcje na tych, którzy absolutnie nie są zainteresowani danym mieszkaniem od tych, którzy chcą oglądać. Może się wydawać, że to coś złego. Jednak oszczędza to nam bardzo dużo czasu i choćby ta oszczędność czasu jest czymś pozytywnym